1e week #ikbenopen

Op 10 oktober hebben Leonie en ik de lancering gehad van onze campagne #ikbenopen. Ik moet zeggen dat ik op de 9oktober steeds meer last kreeg van gezonde wedstrijd spanning. Op de 9e werd er bij mij thuis ook een item opgenomen voor het ochtendprogramma van WNL. Dit zou de 10e in het ochtendprogramma uitgezonden worden. Uiteindelijk moet je altijd ook maar wachten of dat ook echt gaat gebeuren. Als er namelijk iets gebeurd in de wereld dat veel belangrijker is ben je niet interessant meer. Dat is geen commentaar, maar gewoon de waarheid.
Gelukkig gebeurt er de rest van de dag weinig in het nieuws, dus we kunnen ons gaan opmaken voor een mooie lancering. In de middag krijgen we te horen dat SBS6 op de 10e naar Den Dolder komt voor het opnemen van een item voor Hart van Nederland. 

Omdat de opname van SBS6 in de ochtend is besluit ik om de 9e al naar Den Dolder te gaan en te slapen in het hotel bij de YMCA. Na een onrustige nacht, maar dat is niets bijzonders op dit moment, is het zover. De campagne waar wij maanden aan gewerkt hebben gaat los. Ons doel is om #ikbenopen vandaag goed op de kaart te gaan zetten. Inderdaad zit ik in Goedemorgen Nederland met een stukje over #ikbenopen. Dit is het startsein.
Leonie en ik gaan samen in een mooie ruimte zitten en gaan aan het werk. Er worden nog een paar persberichten gestuurd onder andere naar de NOS. Verder gaan we maximaal aan de slag op social media. Het interview met SBS6 doet Leonie en ze doet het erg goed. ’s Avonds duurt het stukje nog geen minuut, maar alle aandacht is meegenomen. Zowel Leonie als ik hebben veel telefoon. Dit zijn veel nieuwssites die informatie willen en artikelen willen maken over de campagne. Ik geef aan de NOS een interview via de telefoon. Dit word een mooi stuk met foto erbij.
We zien steeds meet cirkels voorbij komen en de #ikbenopen word veel gedeeld. In de middag kijken we naar de ranglijst van twitter. We staan lange tijd 4e op Twitter qua topics. Ook Instagram ontploft als je zoekt naar #ikbenopen en facebook doet het ook goed. Voor ons is de hele campagne nu al een succes. Leonie en ik beseffen ons ook heel goed dat dit eigenlijk pas het begin is. Wij hopen vanaf nu het verschil te kunnen gaan maken in de openheid over mentale gezondheid.
Overal waar wij kijken zien we de cirkel voorbij komen. Ook krijgen we veel complimenten van verschillende mensen en we zien op de social media dat eigenlijk iedereen ons idee steunt en er verder mee wil.

De dag komt ten einde en moe maar voldaan gaan we beide naar huis. De volgende dag staat een interview op het programma met Out of the Box tv. Zij hebben onze promofilm gemaakt en wij gaan vandaag naar hun toe voor een live interview op YouTube. Ook hier hebben wij veel zin in.

De hele week daarna zie we veel cirkels voorbij komen en krijgen we veel berichten. Op donderdag de 17e is er een event georganiseerd door Alles is gezondheid. Dit gaat over het #ikbenopen gesprek. Ook hier zijn we natuurlijk van de partij. Hier kwamen ongeveer 30 man op af en het is een hele mooie middag waar Leonie en ik ook weer veel mensen hebben gesproken over #ikbenopen.

Als ik terugkijk naar eerste week #ikbenopen hebben wij echt succes gehad en is het idee geslaagd. We hebben veel reacties gehad en ook vragen gehad voor samenwerkingen. Leonie en ik gaan door met #ikbenopen en zijn van plan om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van hun mentale gezondheid.  

Joeri

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *